2013. szeptember 13., péntek

Hentes tokány



Régi-régi menzai emlék :-) Emlékszem, nagyon örültünk neki, amikor ez szerepelt az étlapon!

Néhány egyszerű alapanyagból olyan, de olyan finom ebédet varázsolhatunk az asztalra, hogy mindenki megnyalja utána mind a tíz ujját - én legalábbis nagyon így láttam!




Hentes tokány


Hozzávalók:

  • 5 dkg füstölt szalonna felkockázva
  • 2 fej vöröshagyma finomra vágva
  • 10-15 dkg húsos kolozsvári szalonna/füstölt sonka csíkokra vágva
  • 70 dkg sertéshús (comb, lapocka) ujjnyi vastag csíkokra vágva
  • 10-15 dkg csemegeuborka (savanyú) csíkokra vágva
  • 1 kis doboz sűrített paradicsom
  • 3 gerezd zúzott fokhagyma
  • só, bors


A szalonna zsírját takaréklángon kiolvasztjuk. Megfonnyasztjuk rajta a vöröshagymát, majd rádobjuk a húscsíkokat, és fehéredésig nagy lángon kevergetjük.

Hozzáadjuk a paradicsompürét, ezzel is pirítsuk 1 percig, hogy savasságát elveszítse. Adjuk hozzá a kolozsvári szalonnát (vagy sonkát), öntsük fel kevés vízzel, és főzzük majdnem teljesen puhára, közben mindig pótoljuk kicsit a vizet alatta.

A főzés vége előtt nem sokkal tegyük hozzá az uborkacsíkokat és a zúzott fokhagymát, borsozzuk.

Kóstoljuk meg, ha kell sózzuk meg, de figyeljünk: a szalonna (sonka) és az uborka is sós!

Állítsuk be a szaft kívánt sűrűségét, főzzük teljesen készre.

Tetszőleges körettel - nálunk most galuska - tálaljuk.



7 megjegyzés:

  1. Hogy ezt mi hogy szeretjük és nagyon rég nem föztem. Remek ötletet adtál hétvégére, köszi:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is jól elfelejtkeztem róla, pedig milyen finom!

      Törlés
  2. Nálunk a menzán nem nagyon adtak ilyen finomságot, milyen kár! :) Nagyon guszta, én is nyalogatnám utána az ujjaimat! :)

    VálaszTörlés
  3. Vasárnapi ebédünk, nagyon finom volt, köszi a receptet! :-)

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.