2012. május 5., szombat

Kakaós kalács-szív




Vagy szívkalács? Szív alakú kalács? Választhattok :-)

A kakaós ikercsigák sütése óta motoszkált a fejemben a gondolat, amit egy kedves kommentelő indított el: "Hm, a tekerés után csak egy csippentés a tésztán, és máris szívecske jönne ki..."

A gondolatot végül most követte tett, és nem is apróztam el - egyetlen óriási csigaszívet sütöttem :-) 

A kalács tésztája Babette nagyijának receptje, húsvétkor próbáltam, szenzációsan jó anyag, és sokáig friss, nem száradós-morzsálódós! A formázási ihletet pedig Illéskrisztől merítettem, mert a finisben kicsit megijedtem a kalács méreteitől - jézusisten, mi lesz ebből?

Ez lett!

Anyák napjára még elkészülhet, a csokor virág mellé szerintem minden anyuka és nagymama örömmel fogja fogadni :-)





Kakaós kalács-szív


Hozzávalók:


  • 1,25 dl langyos tej
  • 3 dkg puha vaj
  • 1 tojás
  • 25-30 dkg liszt
  • 1,25 dkg (negyed kocka) élesztő
  • 3 dkg cukor
  • 1 nagy csipet só


Töltelék:

  • 3-5 dkg puha vaj
  • 2 (púpos) ek cukrozatlan kakaópor
  • 5 dkg cukor
  • 1 cs. vaníliás cukor

A tetejére:
  • 1 tojás


A tészta hozzávalóit kenyérsütő gép üstjében pakoljuk, dagasztjuk-kelesztjük. Nézzünk rá, a tojás nagyságától függ a liszt mennyisége, ha nagyon puha a készülő tészta, apránként adjunk hozzá annyi plusz lisztet, hogy már ne legyen "farkincája". Ha megkelt, lisztezett munkalapra borítjuk, és kb. 1 cm vastagságúra nyújtjuk.

Vékonyan megkenjük a puha vajjal, meghintjük a kakaóporral, cukorra, vaníliás cukorral, majd feltekerjük, mint egy beiglit.

Éles késsel hosszában kettévágjuk a tekercset úgy, hogy a végén maradjon egy kb. tenyérnyi rész, ez lesz a szív csúcsa. A két szálat aztán külön-külön spirálisan, befelé haladva feltekerjük, megformázva így a szív alakzatot.

Hagyjuk kelni 20 percig.

A sütőt melegítsük elő 180 fokra, aljában egy kis pikszis vízzel. A megkelt kalácsot kenjük le felvert tojással, majd süssük készre kb. 20-25 perc alatt.



9 megjegyzés:

  1. Nagyon szép lett. Rögtön a tepsin tekergetted, vagy formázva emelted át?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi :-) Formázva emeltem át, stabilan tartotta magát, nem nyeklett szét! S a tepsin kelt még 20 percet.

      Törlés
  2. Szépséges! Biztos finom is :))

    VálaszTörlés
  3. Emlékszem az ikercsigákra! És ez a kalács gyönyörűséges lett! Ugye milyen jó ez a tészta? Én is imádom, szinte mindenre alkalmas:)))
    Klassz fotó!

    VálaszTörlés
  4. Limaránál láttam valamikor és elkészítettem, de egy kicsit hosszabbra hagytam a nyelét. Mindenki vihogott, mikor nagy büszkén feltálaltam, mondván, hogy őket egyáltalán nem szívre, hanem valami egész másra emlékezteti... Azóta is meg vagyok sértődve rájuk:)

    VálaszTörlés
  5. Hatalmas szíved van:) Gyönyörű szép lett:)

    VálaszTörlés
  6. Hű, micsoda gyönyörűség! Nagyon guszta lett és a képek is fantasztikusak. Szinte nyúlnék utána!

    VálaszTörlés
  7. Úristen, ez csodálatos:)

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.