2011. december 13., kedd

Túrós tészta de luxe




Túrós tészta. Világ legegyszerűbb mutatványa, igaz?

Van, aki cukrosan-tejfölösen eszi, van, aki sült szalonnakockával, sósan. De hallottam már olyat is, hogy megvolt a szalonnapörc, a tetején meg porcukorréteg :-)

Ez itt egy igazán remek verzió: a szalonna mellé került egy kis kolbász, a tetejére pedig némi kapros tejföl. Sütőben átsütve. 

Egészen más dimenzió!


Túrós tészta de luxe

Hozzávalók:
  • 50 dkg száraztészta
  • 50 dkg túró
  • 10 dkg füstölt szalonna
  • ízlés szerint lángolt kolbász
  • 5 dl tejföl
  • kapor



A tésztát előírás szerint kifőzzük, leszűrjük. 

A szalonnát felkockázzuk, a kolbászt vékony karikákra vágjuk. Lassú tűzön kisütjük őket.

A kifőtt tésztát összekeverjük a szalonnával, kolbásszal, a túróval, ízlés szerinti sóval ízesítjük.

Tepsibe simítjuk, tetejét megkenjük kapros tejföllel, kirakjuk kolbászkarikákkal, és forró sütőben kb. 20 percig sütjük.

Kockákra vágva, plusz tejföl hozzáadásával tálaljuk.


Ihlet: Mindmegette

8 megjegyzés:

  1. Én a szalonnás-cukros tábort erősítem, így gondolom a kolbászos is bejönne! Karulino

    VálaszTörlés
  2. Jöhet cukrosan is, de akkor szalonna nélkül. De szalonnásan és cukortalanul az igazi! Tetszik a te verziód!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon guszta! Én maradok a hagyományosnál, de finom lehet így kolbásszal is , de cukrot nem kérek!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon jól néz ki:) Nem tudom én sem elképzelni cukorral és szalonnával együtt, de azért megkóstolnám, ki tudja:) Nagyon sok tésztás ételnek jót tesz egy kis időzés a sütőben.

    VálaszTörlés
  5. Nem rossz!!! Ma nálunk is túrós tészta volt, de a hagyományos sok-sok sült szalonnás, sós, sok túróval, sok tejföllel,imádom:-))))
    Halkan súgom csak, mert biztos van aki elborzad, én a káposztás tésztát szoktam megcukrozni, elkészítem sósan, borsosan, egy adagot úgy eszem, aztán még egyet cukrosan.Szerintem nagyon finom:-)))

    VálaszTörlés
  6. Azt a mindenit, de szám ize szerint való! Meg is kéne csinálnom annyira :)))

    VálaszTörlés
  7. Ma elkészítettem én is ezt a verziót. Isteni lett! Köszi az ötletet:)

    VálaszTörlés
  8. Karulino, szerintem is :-) Egy kis kolbász nem rontott még el semmit :-DD

    Csiperke, szerintem is sósan!

    Éva, köszi :-)

    Trollanyu, ahogy mondod! Főleg, ha kis tejföl, sajt is van a tetejükön! :-)

    Anikó :-)) Ilyen borzalmas szentségtörésről is hallottam már, ami a káposztás tésztát illeti :-DD


    Í.Sz - meg kéne csinálni ;-))


    Ari, köszönöm! Egészségetekre!

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.