2011. november 2., szerda

VKF!45 - Sütőtökös brownie



Hátha még a léc alatt be tudok csúszni Zizihez - mert csak most eszméltem rá, hogy már rég jelentkeznem kellett volna ezzel a recepttel...

A sütőtök nálam az esetek 90%-ában frissen sülten, langymelegen a gyomromban végzi :-) Csak úgy kikanalazva a héjából.
Most megmenekítettem egy darabkát, és - természetesen - csokis sütit, brownie-t sütöttem vele. Egy az egyben a céklás mintájára, így is remek lett! 

A sült tök ilyen formában már Zuramnak is kedvére volt, a süti kb. háromnegyedét Ő tüntette el :-)




Sütőtökös brownie

Hozzávalók egy kb. 20x20-as tepsihez:

  • 12,5 dkg sült tök
  • 12,5 dkg étcsokoládé
  • 6 dkg vaj
  • 10 dkg cukor
  • 2,5 dkg keményítő
  • 1/2 kávéskanál sütőpor
  • 2 dkg cukrozatlan kakaópor
  • 5 dkg liszt
  • 2 tojás
  • 1/2 tk. vanília-kivonat
  • tetejére kb. maréknyi dió

A csokoládét összeolvasztjuk a vajjal. Hozzáadjuk a tojásokat, a pürévé tört sült tököt, cukrot, vanília-kivonatot, végül a lisztet-keményítőt-sütőport-kakaóport.
Simára keverjük.

Egy kicsi tepsit vagy kapcsos tortaformát (ne legyen nagyobb, mint 22 cm) kibélelünk sütőpapírral. Belesimítjuk a csokis masszát, tetejét megszórjuk diódarabokkal, és 180 fokos sütőben 20-25 perc alatt készre sütjük.

Langymelegen képtelenség leállni vele :-)


Sütőtökös receptek még



4 megjegyzés:

  1. Remekül néz ki nagyon:) Érdekes, hogy nálunk is a sütőtökös sütik elfogynak, de a sütőtököt csak én eszem meg magában. Nagyon jó recept, gondolom még krémesebbé teszi a brownie-t a sütőtök.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon finom lehet, remekül fest

    VálaszTörlés
  3. Én is kacérkodtam már a gondolattal, h kipróbálom így a browniet, de nem mertem belevágni, mivel a férjem nagyon nem szereti a tököt.
    Viszont ez annyira guszta, h szerintem tökre nem érdekelné őt sem holmi tök :)

    VálaszTörlés
  4. Trollanyu, ugye milyen érdekes? A fene se tud eligazodni az ízléseken :-)
    Igen, nagyon jót tett a sütőtök neki!


    Bianka, nagyon finom!

    Adél, egyáltalán nem érezni rajta a sült tököt! Észre sem fogja venni a férjed :-)

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.