2010. december 8., szerda

Narancsos-csokis keksz



Nem lehet azzal vádolni, hogy fene nagy kekszsütő hírében állnék.

Ennek a keksznek viszont Mandy-nél szirénhangja volt: narancsos is, csokis is egyszerre, pontosan ilyenre volt szükségem. Kikészít ez a szürkeség és a szakadó eső... És hol van még a vége, ajjaj...

Apró változtatás után egyből dupla adagot sütöttem, ha már lúd, legyen kövér! Frissen, langyosan nem lehet leállni vele, de utána is öröm rájárni a sütisdobozban!





Narancsos-csokis keksz


Hozzávalók dupla adaghoz - kb. 25 db kekszhez:
 
  • 4 dkg cukrozatlan kakaópor 
  • 20 dkg liszt
  • 3 tk sütőpor
  • 8 dkg cukor
  • 2 ek (narancs)lekvár
  • 3 dkg kandírozott narancshéj
  • 10 dkg vaj
  • 2 evőkanál méz 
  • 1 mandarin reszelt héja

A keksz hozzávalóit egész egyszerűen összegyúrjuk egy tálban. Nem volt narancslekvárom, helyette baracklekvárt használtam, s az ízre ráerősítettem egy mandarin reszelt héjával. Aki durván narancsos ízre vágyik, reszelje hozzá egy narancs héját!

A tésztából diónyi gombócokat formálunk két tenyerünk között, sütőpapírral borított tepsire ültetjük őket. A gombócok kicsit terülni fognak értelemszerűen, ne rakjuk nagyon közel egymáshoz.

A sütőt előmelegítjük 180 fokra, s kb. 10 perc alatt készre sütjük a kekszeket. Akkor jók, ha kicsit bereped a tetejük. 

Nagyon óvatosan, könnyű kézzel és lapát segítségével leszedhetőek a még puha és törékeny kekszek a tepsiről, ha két adagot sütünk, kell a hely a következő menetnek :-) Ha csak egy adagot készítünk, picit hűlhetnek a tepsik, jobban kezelhetők.

Langyosan mámorító, illatos, csokis, ha megéri a kihűlést, fémdobozban tárolható.



26 megjegyzés:

  1. Csoki és narancs, tökéletes páros! Nagyon guszták.
    Milyenek lesznek a kekszek, puhák vagy inkább szárazabb jellegűek?

    VálaszTörlés
  2. Jöhet egy-két darab ebéd utáni desszertnek:)

    VálaszTörlés
  3. Csipet,Bianka, csoki és narancs... Nyami!

    Szemi, inkább puszedli jellegű, mint ropogós keksz!

    Cs.T - ebéd után még simán lecsúszik :-))

    VálaszTörlés
  4. Hehe, jó duma, most már van alibi (Mandy sütijének szirénhangja) a nassolásra.:)

    VálaszTörlés
  5. Imádom mostanában a kekszeket, teljesen rákattantam:-))
    Nagyon guszta!

    VálaszTörlés
  6. Elvesztem! Valahogy begyömöszölök a mézeshegyek sütése közé egy dupla adagot ebből is!

    VálaszTörlés
  7. Mondtam én, hogy brutáljó :)))

    VálaszTörlés
  8. Poppy :-DD Sajnos rettenetes gyengém a narancsos csoki, mit tehettem? Sütöttem! Milyen jól tettem!


    Gesztenye, én is csak most kezdek ráérezni az ízére :-)


    Dia, süss egy adagot, isteni!


    Garffykám, hála istennek ez villámgyorsan elkészül :-) Míg bemelegszik a sütő, kész is!


    Mandy, az! Über!!!


    Eri :-)))

    VálaszTörlés
  9. Nahát-nahát! Nagyon ínyciklandóak!!!!

    VálaszTörlés
  10. Nagyon jó ízösszetétel,biztos,mennyei az íze:-)

    VálaszTörlés
  11. Szia!én is megsütöttem pici változtatással!
    www.krisztakonyhja.blogspot.com

    VálaszTörlés
  12. Szívesen elcsennék egy darabot a kekszecskékből! :-))

    VálaszTörlés
  13. Nekem is erre van szükségek!
    Most! Azonnal!
    :)

    VálaszTörlés
  14. Néhány darabot küldjél nekem, légyszi, légyszi, légyszi!!!:)

    VálaszTörlés
  15. Lányok, jelentem, van még belőle 1-2 darab :-)) De ha más nem, az illatáért megéri megsütni, ami teljesen átjárja a lakást... És annyira karácsony, de annyira :-)

    VálaszTörlés
  16. A legkedvencebb párosításom! Sajnos régen tudtam feléd jönni, de örülök, hogy erről nem maradtam le!

    VálaszTörlés
  17. Ez a keksz valami isteni, és pik-pak kész. A vajas most hűl a hűtőben. Köszönöm a sok-sok isteni receptötletet!

    VálaszTörlés
  18. Melinda, üdv újra a fronton! Nekem is rettentő gyengém a narancs-csoki kombó :-)


    Nöné :-) Nagyon örülök a sikeres kekszsütésnek! Egészségetekre :-) És köszönöm a kedves szavaidat!

    VálaszTörlés
  19. Nekünk nagyon ízlik ez a keksz, tegnap megcsináltam a dupla adagot, de épp most fogyott el, úgyhogy gyorsan sütöttem egy újabbat. Gyorsan kész és az íze, illata is nagyon finom.
    Köszi Viki. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezt egymás után én is többször sütöttem, nekünk is nagyon ízlett - és örülök, hogy nálatok is sikert aratott!

      :-)

      Törlés
  20. Most sül... isteni illata van! :) Biztos nagyon finom is! Köszi a receptet! :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.