2010. szeptember 27., hétfő

Rakott krumpli



Rakott krumplit mindenki főzött már, igaz?

Én is. Rendszerint akkor kerül műsorra, ha tanácstalanul Zuramnak szegezem a kérdést: mit főzzek? Csinálj egy rakott krumplit! - jön ilyenkor a felelet. Jó sok kolbásszal és tojással!

Finomak voltak ezek a rakott krumplik, de előfordult, hogy száraz lett, fojtós. Aztán jött a noszvaji nyaralás, jött Julika néni, és elárulta a tuti, elronthatatlan, szaftos rakott krumpli titkát! Ahogy akkor is, most is kinyaltuk a tepsit :-)


Rakott krumpli

Hozzávalók:

  • 1 kg krumpli
  • 8 tojás
  • 1 pár csabai kolbász/szerencsés esetben házikolbász
  • 5 dl tejföl
  • 1-1,5 dl tej
  • só, bors, ételízesítő


A krumplit héjában puhára főzzük. Leszűrjük, hideg vizet folyatunk rá, majd meghámozzuk, és felkarikázzuk.

A tojást 10 perc alatt forrásban lévő, sós vízben keményre főzzük. Leöntjük róla a vizet, rögtön hideg vizet folyatunk rá - majd meghámozzuk, és felkarikázzuk.

A kolbász héját lehúzzuk, karikára vágjuk. Tipp: ha nem jönne le a kolbász héja, mártsuk néhány pillanatra forró vízbe. A héj felpuhul, és gyönyörűen le lehet húzni!

A hozzávalókat lerakjuk egy tepsibe: főtt krumpli, picit sózzuk meg. Tojáskarikák, ezeket is picit sózzuk meg. Kolbászkarikák. Folytassuk a rétegezést addig, míg az alkatrészek tartanak, felülre krumpli kerüljön.

A tejfölt sózzuk, borsozzuk, kb. 1 tk-nyi ételízesítővel fűszerezzük. Simára keverjük/hígítjuk a tejjel, és a rakottas tetejére locsoljuk. Na ettől lesz szaftos a végeredmény!

Forró sütőben toljuk 30-40 percre, míg picit megpirul a teteje. Ennyi idő alatt a tejfölös tejet magába szívja a krumpli.

Kockákra vágva, savanyúsággal, tetszés szerint plusz tejföllel, puha kenyérrel kínáljuk!





22 megjegyzés:

  1. Imádjuk! Nekem más titkom van! :-) Pont Én is készítettem, majd publikálom :-)

    VálaszTörlés
  2. Csatlakozom, én is imádom. De hol a sajt a tetejéről??:)

    VálaszTörlés
  3. Nálunk ma lesz ez pont, és amikor feltettem a krumplit, eszembe jutott, hogy a blogon még nincs is fent...:)))

    VálaszTörlés
  4. Én kicsit elősütöm a kolbászt valami kicsike zsiradékon és a tepsi alját, meg a rétegek közé meglocsolgatom vele. Ezt felszívja a krumpli, nem lesz zsíros nagyon, de száraz sem, soha.

    VálaszTörlés
  5. Dia, muti! :-)


    Bianka, elő a krumplikkal!


    Ildy, sajt??? Na mutasd csak a Te verziódat! :-)


    Móni, dettó :-) Na tessék :-)


    Boriska, aham! Tied verzió se semmi!!! Jó kis kolbászzsírral...

    VálaszTörlés
  6. Nálunk is így készül, csak még reszelt sajt is kerül rá, bőven. Én rendszerint leeszegetem a sült, ropogós tetőt, külön figyelmet szentelve a kolbászdarabkáknak és a tojásszeleteknek.:)

    A kinyalós részt megnézném, persze mindenféle perverz felhangtól mentesen.:D:D

    Éhes lettem.

    VálaszTörlés
  7. Poppy, se nálunk, se Zuraméknál nem volt sajt a tetején :-) Legközelebb lenyűgözöm vele :-DD

    Kinyalós (na jó, kitunkolós) rész a noszvaji nyaralás fülnél, ki is linkeltem a szövegben :-))) Csúnya, aki csúnyára gondol :-DD

    VálaszTörlés
  8. Óóóó ez szentségtörés ;) ! A krumplit sosem főzöm meg előre!!! :DDD
    Komolyra fordítva, nagyon nagyon gusztára sikeredett ez rakott krumpli. Amúgy az egyik kedvenc ételem.

    VálaszTörlés
  9. Ami, juhéj :-) Egy újabb verzió! Vizet öntesz alá vagy saját gőzében/levében párolódik?

    VálaszTörlés
  10. Kevés vizet szoktam önteni alá, de tényleg csak keveset. Viszont így több, mint egy órát is sütni kell 60-90 perc...de ez a kedvecem :) És mindezt kerámiatálban (pataki, római tál) nyami :).
    Ja, és én is sajtot szórok a tetejére, mielőtt még teljesen kész lenne.
    Huh, annyit beszélünk itt róla, hogy a héten muszáj lesz csinálnom :DDDD.

    Ahogy nézegetem a képeket, teljesen összefutott a nyál a számban.

    VálaszTörlés
  11. Bevállalnám :)
    Hasonlóan csinálom én is, és a sajt nálunk sem maradhat le róla ;)

    VálaszTörlés
  12. Köszi Ami! Ilyesmit már én is csináltam római tálban, egész pontosan paprikás krumplit! Isteni lett :-)


    Csibe, most már tényleg csinálok egy sajtos verziót én is :-)

    VálaszTörlés
  13. Köszi Gabriella, egyszerű és nagyszerű :-)

    VálaszTörlés
  14. A tej jó tipp volt! :) ezen kívül tettem még a tejfölbe sót, fokhagymát, borsot.

    A pirított kolbász+szalonna mellett beletettem még friss hagymakarikákat. A tetejére sajt az alap. + szalonna csíkokat tettem a tetejére.

    Ja és a jénait margarinnal szépen kivajaztam előtte.

    A többi az topic nyitó recept szerint ment! ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Remélem, jól kitunkoltátok a tálat :-))) Egészségetekre váljék!

      Törlés
    2. Én a ejfölhöz őrölt pirospaprikát szoktam keverni meg persze só bors kevés fokhagyma.

      Törlés
  15. Szerintem a vízben főtt burgonya nagyon száraz evés közben, a tojással és a kolbásszal vagy zsirosra kell csinálni, vagy alig megy le a torkodon.
    Én a burgonyát karikára szeletelem, olajban 2 fej hagymát karikára vágok és ebben a burgonyát lassan megsütöm félig!! közben óvatosan kevergetve, ,hogy ne törjön vizet öntök hozzá, de csak annyit hogy ne süljön le az alja. Természetesen adok hozzá sót és egy kis füszert(magyaros). A kolbászt szintén egy kicsit átforgatom a saját zsirjában, vagy egy picit zsirral pótolom. A végén összerakom ahogy kell és a végé 2 db tojás, tejfől és sajt keverékkel a tetején teszem a sütőbe. Próbáljátok ki ez a gyerekeim kedvence. Nagyon finom a krumpli így önmagában is vigyáznom kell , mert az összeállítás előtt a burgonyát aminek igy is fantasztikus az íze, megeszik. Üdv jó étvágyat.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm az új ötletet :-)

      A krumpli esetleges szárazsága miatt van a tejes-tejfölös megoldás: fantasztikusan szaftos lesz a végeredmény, csak úgy csúszik!

      Törlés
  16. Szaftosan szeretem én is. De a tejes megoldás még jobb. Köszönjük a család nevében is!:))

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.