2010. június 19., szombat

VKF!XXV/1. - Betyáros





Kata, az immár 35. VKF! háziasszonya biztatott mindenkit, rakjon tüzet a szabadban!

Mintha csak érezte volna, hogy az időjárás nem feltétlenül fogad bennünket kegyeibe, kiskapukat hagyott fazekak és tepsik formájában :-)

Személy szerint hálásan köszönöm, ugyanis a porta még két hete is így nézett ki:



Most már úgy-ahogy felszáradt, a mocsaras, cuppogós sár helyét Zuram felásta - s ahol eddig fű zöldellt és virágok pompáztak, ott most krumplifőd lett :-((( Most meg kapjuk az utánpótlást esőileg... Hála a magasságosnak a házban nem esett kár, mindössze a kert hever romokban. Azt meg majd csak helyrekupáljuk.

Ennek értelmében bográcsozás, grillezés kilőve, így éltem a kiskapu adta lehetőségekkel. A kiírást látva az tuti fix volt, hogy betyáros biztos lesz! Imádom.

Szerintem ez is olyasmi kaja, mint a lecsó: ahány ház, annyi szokás. Már a neve is változatos: ismeretes mint öhöm, slambuc, öreglebbencs, nálunk a Sárréten betyáros néven fut. Elkészíteni is millióképpen lehet: szalonnával, kolbásszal, hagymával, paprikával, stb.

A legpuritánabb verziót mutatom, én így tanultam, így ismerem, s egyszerűségében is őrületes finom!


Betyáros


Hozzávalók:


  • 1 fakanálnyi zsír
  • 50 dkg csuszatészta
  • 50 dkg krumpli
  • 1 TV paprika


A zsírt felforrósítjuk, és a száraz csuszatésztát kavargatva megpirítjuk benne.

A krumplit meghámozzuk, felkarikázzuk, a pirított tésztához adjuk. Beleszeljük a paprikát, sózzuk, és felöntjük annyi vízzel, amennyi éppen ellepi.

Szelíd tűzön, a fazekat (bográcsot) meg-megriszálva addig főzzük, míg a tészta az összes folyadékot magába nem szívta. Ennyi idő alatt a krumpli is puhára párolódik.

Legjobb akkor, ha az alja kicsit lepirul!

Jó kis hideg kovászos uborkával fantasztikusan finom!

7 megjegyzés:

  1. Még sosem ettem, de nagyon guszta

    VálaszTörlés
  2. Jópofa dolog az ételek neve.
    Édes testvére az öreg-lebbencsnek, öhömnek, slambucnak. Ezt a nevét és a hagyma nélküli változatot még nem hallottam.
    Finom lehet!

    VálaszTörlés
  3. Ez nagyon finom!Elég gyakran kerül nálunk az asztalra,nagyon szeretjük!

    VálaszTörlés
  4. Szegénykék jól elázott a kert, de csak lesz már lassan egy kis napsütéses idő ami felszárogatja, sosem ettem még ilyen ételt, slambucnak ismertem, de kiváncsi vagyok..:)

    VálaszTörlés
  5. Én füstöltszalonával készítem és ha felakarok vágni egy szál füstölt kolbász is kerülhet bele. Ha egyszer sikerül (még sose) 32-szer meg kellene forgatni. A hortobágyi juhászoknak sikerül is, és NAGYON finom én már ettem ilyen forgatottat. Üdv Gabi

    VálaszTörlés
  6. Nagyon szupi, még nem ismertem!:-))

    VálaszTörlés
  7. Bianka, szinte semmiből valami - érdemes vele tenni egy próbát :-)


    Jókaja :-) Nem hiszem el, hogy újat tudtam mutatni! Ez amolyan sárréti verzió, gyerekként csak ezt ismertem!


    Kata :-) Én is nagyon szeretem!


    Í.Sz - a kert ramaty :-( A kaja viszont jó! :-DD Bár bográcsban lett volna az igazi (sóhaj)


    A 32-es forgatást ismerem! Aha, jó kis kolbásszal, szalonnával! Meghiszem azt :-) Autentikus helyen meg pláne milyen finom lehetett...


    Andi, ne mondd :-))

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.