2010. május 11., kedd

Fűszeres mustárban sült csirkemáj



Gyors és könnyű, nem mellesleg pénztárcabarát ebéd vagy vacsora.

A mustár és a csirkemáj mindig jó együtt, a hozzáadott fűszereket pedig tetszés szerint variálhatjuk - nálam most majoranna (elvégre májról beszélünk) és a kedvencem, a kakukkfű játszott szerepet. Az elmaradhatatlan fokhagymáról már ne is beszéljünk!

Amilyen egyszerű, olyan finom!




Fűszeres mustárban sült csirkemáj

Hozzávalók:


  • 50 dkg csirkemáj (szív nélkül)
  • 4 ek. olaj
  • 4 ek. mustár
  • só, bors
  • 1 tk. majoranna
  • 1 tk. kakukkfű
  • 2 gerezd fokhagyma


A csirkemájat megmossuk, minden oda nem illő dolgot eltávolítunk róla. Egy tepsibe sorakoztatjuk őket.

Az olajat, mustárt, sót, borsot, fűszereket összekeverjük. A kétlábú állatok mája bátran sózható sütés előtt is, nem fog megkeményedni.

A fokhagymát megtisztítjuk, felszeleteljük, a máj közé szórjuk, majd az egészet meglocsoljuk a fűszeres-mustáros öntettel.

Forró sütőbe toljuk, majd 20-30 perc alatt (míg a máj által engedett lé el nem párolog, illetve kissé meg nem pirul) készre sütjük.

Lágy krumplipürével, savanyúsággal tálaljuk.

Ihlet

16 megjegyzés:

  1. Remek ötlet :) Főleg, hogy szeretjüka májat

    VálaszTörlés
  2. Yes! Ez nagyon jó lehet!:)

    VálaszTörlés
  3. Pont tegnap szemeztem csirkemájjal a hentesnél ... Ötlet megvéve, krumpipiré helyett salival :)

    VálaszTörlés
  4. A nagy kedvenc csirkemáj, a gyors étkezések végtelenül variálható megmentője.
    Ez is finom változat!

    VálaszTörlés
  5. Jól néz ki! Így fűszeresen talán még az én "máj ellenes" férjem is megenné.

    VálaszTörlés
  6. Bianka :-) Ha szeretitek a májat, akkor ez tuti lesz!


    Kata, igen!!!


    Szepy - a csirkemáj rajongó :-) Jóóóóóóóó!!!


    Garffyka, látod, ezért vagy ennyire csinos! Nálunk püré, nálatok saláta :-) Irány a hentes!


    Jókaja, nagyon szeretjük mi is! Így, úgy, bárhogy :-)


    Cs.T. - fűszeres, puha, finom! Ha mégsem szeretné férj, akkor sem nagy áldozat eltüntetni egyedül :-)


    Mandy, gyere a tányérral :-))

    VálaszTörlés
  7. Nekem csak tálam van, abba is jutna? Ja és sokan vagyunk:-DD

    VálaszTörlés
  8. Akár vederbe is Kepapi :-)))

    VálaszTörlés
  9. FINOM!!!!!!!!!!! hmmmmmmmmmmmmmm :D

    VálaszTörlés
  10. Szia!

    Nagyon szeretem a májat,de ilyen formában ,még nem ettem,szerintem hamarosan sort kerítünk rá.

    Üdv :Ditta,ja ha gondolod nézd meg majd az én blogomat is:ditta84.blogspot.com

    VálaszTörlés
  11. Megcsináltam, nagyon finom omlós lett!

    VálaszTörlés
  12. Még régen megsütöttem, most elővettem a receptet (alig találtam meg) és újból meg csináltam, nagyon finom lett. Egy éjszaka pihent a hűtőben.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezer éve sütöttem már én is :-)))

      Biztos jót tett neki az éjszakai pihenő, jól összeértek az ízei!

      Ha keresel legközelebb valamit, próbáld meg a címkefelhőt, illetve a bal felső sarokban lévő kis cellába is tudsz írni keresőszavakat! Puszik :-)

      Törlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.