2010. március 20., szombat

Sajtos rudak by Max



Hiába no. Más az olvasótáborunk. Ő az enyém, én az övé :-D

Egy ízben már átforgattam Max Planétás gyűjteményét, lenyűgöző példány, komolyan mondom. Szuper dolgok vannak benne. Rafinált ötletek, néhány egyszerű hozzávalóból remek fogások, sütemények, nagymama konyháját idéző finomságok.

Ez a sajtos rúd 1985-ből pedig nagyon jó! Vajas, sajtos, igazi házias ízű ropogtatnivaló. Frissen is nagyon finom, de másnapra talán még jobb!





Sajtos rudak


Hozzávalók 2 nagy tepsinyi adaghoz:


  • 20 dkg vaj (!)
  • 30 dkg liszt
  • 15 dkg sajt
  • 1 tojás sárgája
  • 12 dkg (!) tejföl
  • 2-3 mk. só
  • pici őrölt bors
  • tetejére szezámmag, mák, köménymag...


A vajat hidegen felkockáztam, és 1-2 ek. liszttel megsegítve 2 részletben a késes betétű robotgéppel morzsásra aprítottam - gyors és hatékony, a vaj nem olvad a kezünktől.

Tálba borítjuk a morzsalékot, a maradék lisztet, a reszelt sajtot, tejfölt, tojás sárgáját, sót, borsot és szaporán összegyúrjuk. A tészta állaga kitűnő, azonnal összeáll.

15-20 percig hűvös helyen pihentetjük.

Letépünk egy darab sütőpapírt, s lisztezés nélkül kinyújtjuk a tésztát kb. fél cm vastagságúra. Na jó, a tetejét meg lehet picit hinteni, ha nagyon ragadna a nyújtófára.

Papírral együtt hűvös helyre (kamra, hűtő) költöztetjük 1-2 órára.

A pihenő után a tetejét lekenjük tojással, meghintjük tetszés szerinti magokkal, fűszerekkel, és éles késsel vagy derelyemetszővel rudakat vágunk belőle.

Sütőpapírral borított tepsire ültetjük őket, a sütőt 180 fokra melegítjük, és kb. 20 perc alatt aranyszínűre sütjük.

Ne ijedjünk meg: frissen sülten olyan, mintha nyers-szalonnás lenne a közepe! Nem! Csak a sok vaj és sajt még keresi a helyét :-) Mire kihűl, tökély lesz - és a gyomrunkat sem fekszi meg, mert csúnyán be lehet belőle kajálni...


7 megjegyzés:

  1. Feljöttem ötletért,meg is találtam!:-))
    Vagy esetleg röptetsz belőle párat?:-))

    VálaszTörlés
  2. Én is kérek...:-)
    Imádom....

    VálaszTörlés
  3. Nagyon mutatós rudacskák!!! Én is kérhetek???? Adok helyette saját első sütésű kiflit!!:))

    VálaszTörlés
  4. Ugye milyen jó kis reci?

    VálaszTörlés
  5. tetejére őrölt kömény, szezámmag majd arra rá reszelt sajt került.
    és igen Max, igazad van. jó kis reci.

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.