2010. január 9., szombat

Narancsos csirkemáj fahéjas-mazsolás rizzsel

Avagy mi a teendő akkor, ha rájövünk: egy fia hagyma sincs otthon!?

Hónom alatt egy halom csirkemájjal tértem haza, és már fentem a fogam a rengeteg hagymától szaftos májra. Úgy emlékeztem, van otthon néhány fej. Jó nagyot koppantam, amikor szembesültem az üres kosárral a kamrában...

Lázas fejtörés és recept-túrás a gyűjteményben, ahonnan is ez a gyöngyszem gurult elő :-) Szinte semmi nem kell bele, mégis az íze és az illata egész egyszerűen részegítő. A vajon sülő máj, a narancs aromája... Zuram már megint megkérte a kezemet :-DDD





Narancsos csirkemáj




Hozzávalók:

  • 50 dkg csirkemáj
  • 5 dkg vaj
  • 1 narancs
  • só, bors
  • majoranna

A rizskörethez:

  • 2 dl nyers rizs
  • 5 dkg mazsola
  • 1 fahéjrúd

A csirkemájat megmossuk, az oda nem illő dolgokat (hártyák, inak) eltávolítjuk, majd vékony csíkokra vágjuk.

A vajat megolvasztjuk, a májat rádobjuk, s néhány perc alatt megpirítjuk rajta. Némi levet ereszt, no para! Hagyjuk elpárologni kissé, közben jó kis sűrű szaft keletkezik alatta.

A narancsot forró vízben jól lecsutakoljuk, a héját a májhoz reszeljük, majd a levét is belefacsarjuk. Összeforraljuk. Sóval, borssal, majorannával ízesítjük - s már készen is vagyunk!

A kétlábú állatok mája sütés-főzés közben is sózható, nem lesz kemény!

A rizsköret lehet bizarrnak tűnik, de a narancsos májhoz tökéletesen illeszkedett! A rizst megmossuk, kétszeres mennyiségű vízben feltesszük főni. Megsózzuk, beleszórjuk a megmosott mazsolát, beledobjuk a fahéjrudat, és készre pároljuk.

A kettő együtt: kéremszépen maga a mennyország :-))



18 megjegyzés:

  1. Azta...ez nagyon jól hangzik...bár a rizs mazsola nélkül még jobb;) Én és a mazsola ugyanis nem igazán szeretjük egymást viszonyba vagyunk. Néhány sütiben ha nagyon muszáj, megeszem:)

    VálaszTörlés
  2. Ez elég jól hangzik! :)
    Nem is baj, hogy elfogyott a hagyma... ;)

    VálaszTörlés
  3. Tényleg jó lehet :) És olyan lelkesen tudod dicsérni, hogy meghozod az olvasó kedvét :)

    VálaszTörlés
  4. Mennyei lehet! Te Viki, akkor én valamit nagyon rosszul csinálok, mert az én uram azt mondta, többet nem vesz feleségül. Most akkor mi lesz velem?? :DDDDD

    VálaszTörlés
  5. Ezt sehogy nem tudom elkepzelni. Elore felek, ha megkostolom nem lesz menekvesem...

    VálaszTörlés
  6. Most csináltam májat...ha ezt tudom!
    Ki fogom próbálni, nagyon jól hangzik!!!

    VálaszTörlés
  7. Dortimcsi :-)) Ráncos homlokú, mérges szőlőszem :-) A mazsola :-) Egye fene, nem létfontosságú bele, a máj önmagában is állati jó!


    Flat Cat, utólag tényleg nem baj a hagymahiány, akkor azt hittem, a guta megüt :-) De jól jártunk, tény és való!


    Lúdanyó, meghoztam az étvágyadat? Hazabeszélek, de tényleg nagyon finom volt!


    Yasmine :-))) Ezek a pasasok! Nálunk egyébként ez egy szólásmondás, ha valami jól sikerül, röhögve szoktam megkérdezni: na, elveszel feleségül? Erre a válasz, hogy igen! Na ehhez képest eltelt felettünk már több, mint 10 év!


    Editke, nem lesz menekvés! Készülj! Lelkiekben!


    Andi :-) Májat készít mostanában mindenki, van valami a levegőben :-) Na majd legközelebb, remélem, ízleni fog!

    VálaszTörlés
  8. A narancsos májat csak elképzelni tudom. Biztosan nagyon finom lehet. De a mazsolás rizs isteni. Ezt kőkemény tapasztalatból mondom :-D

    VálaszTörlés
  9. Fontos részletek: a májat és a rizst is megmosta!
    Wow! Miket tud:-))
    Kicsit indiais az étel, biztosan fini lehetett.

    VálaszTörlés
  10. Ani, csinálsz magadnak egy pici adag májat, nem mutatod meg a családnak :-) Követelni fogják :-))
    A mazsolás meg igen, isteni!!!


    Max :-DD Nem győzöm hangsúlyozni :-)) Csuda tudja... Indiai? Passz! Lényeg, hogy rém finom volt!

    VálaszTörlés
  11. Mi is májat ettünk:D tényleg van valami a levegőben:))) A narancsosat még nem tudom, hogy be tudnám-e vezetni?...

    VálaszTörlés
  12. Jó kérdés! Lehet először egy maréknyi mennyiséggel kellene tesztet végezni :-))

    VálaszTörlés
  13. Ó, Viki, én azért annál többet meg tudok enni:)) (nem magamra gondoltam...)

    VálaszTörlés
  14. Kata :-)) Gondoltam, hogy nem magadra gondoltál :-DDD

    VálaszTörlés
  15. Ez is nagyon-nagyon ott van!! Minden alkotórész jöhet, így együtt..A tálalás is szuper!! Grat!!

    VálaszTörlés
  16. Trin, ollllllllyan fini volt, hogy Zuram elkezdte a serpenyőből kieszegetni :-)))

    VálaszTörlés
  17. Ezt is tuti "beadom" az uramnak.

    VálaszTörlés
  18. Juuuuuuuj! Kíváncsi vagyok, Cs. mit fog hozzá szólni :-)

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.