2009. augusztus 25., kedd

Szilvával töltött csirkecomb

20-án mamiéknál voltunk, s papával szedtünk két szatyornyi szilvát, nehogy szegény kisunokája hiányt szenvedjen :-)

Idén hallatlan mennyiségű szilva terem: mindenhol azt látom, hogy roskadnak a fák! Olyannyira, hogy papánál is volt 1-2 ág letörve, dugig tömve gyümölccsel... Hihetetlen. Tavaly imitt-amott volt mutatóban pár szem a fákon. A gyümölcsfák szeszélye :-)))

Itt a szilva, kezdeni kell vele valamit! Így lett szilvával töltött csirke az ebédünk!



Szilvával töltött csirke

Hozzávalók:
  • 4 egész csirkecomb
  • 2 zsemle
  • 10-12 szem szilva
  • 10 dkg aszalt szilva
  • 1 csokor petrezselyem
  • 1 tojás
  • só, bors
  • 1 mk. őrölt gyömbér


A zsemléket tejbe/vízbe áztatjuk, majd alaposan kifacsarjuk.

A szilvát kimagvaljuk, apróra vágjuk, az aszalt szilvát szintúgy. A zsemléhez adjuk. Hozzáütjük a tojást, beleszórjuk a finomra vágott perzselyemzöldet, sózzuk, borsozzuk, gyömbérrel ízesítjük.

A combokat megmossuk, s ujjunkkal óvatosan meglazítjuk a bőrt. A tölteléket kézzel vagy kanál segítségével a bőr alá tuszkoljuk, egyenletesen, nehogy kirepedjen. A húst kívülről megsózzuk.

Tepsibe fektetjük, 1 dl vizet öntünk alá, s combmérettől függően fólia alatt 40-50 percig pároljuk, majd a fóliát levéve pirosra sütjük.

Gizi-féle sütőben sült krumplit szervíroztam hozzá, Max-tól az MP hétvégéjén ajándékba kapott wok fűszerkeverékkel ízesítve - ahogy megbeszéltük :-)) Istentelen finom lett!



4 megjegyzés:

  1. Aszalt szilvával ismertem, de frissel keverve is szuper lehetett!!!

    VálaszTörlés
  2. Én is a friss szilvára szavazok a hús mellé. Az aszalt gyümölcs nekem kicsit tömény. Nagyon finomat főztél, igazán kedvemrevaló - megint!

    VálaszTörlés
  3. Már kétszer csináltam meg ezt a finomságot és nagyon tetszett kiscsaládomnak! Köszi-köszi!

    VálaszTörlés
  4. Kedves Chef Viki!
    Elkészítettem ezt az ételt, nagyon finom lett, így saját blogomon is népszerűsítem.
    http://fenypitypangok.blogspot.hu/
    Köszönet érte!

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.