2009. augusztus 24., hétfő

"Magyarosch" padlizsánkrém

Padlizsánnal életemben először egy fogyókúra kapcsán találkoztam, mint köret. Teflon serpenyőben kellett megsütni padlizsánkarikákat minimális olajon, pici sóval. Őszintén szólva abszolút nem nyerte el a tetszésemet.

Később padlizsánkrémmel tettem próbát, ez a verzió volt a legelső. Nagyon sokáig ezt készítettem, mert mindkettőnknek nagyon ízlett.

Azt hiszem, ezt hívhatják szentségtörésnek :-) Egyetlen elkészítési mozzanatában sem emlékeztet az autentikus padlizsánkrémekre, cserében eszméletlen finom, férfiemberek is előszeretettel fogyasztják, s nem kérdezik meg, hogy "és akkor hol a hús?"



"Magyarosch" padlizsánkrém

Hozzávalók:
  • 2 kicsi, karcsú padlizsán - 150 Ft
  • 1 fej vöröshagyma - 30 Ft
  • 5-6 szem paradicsom - 80 Ft
  • só, bors
  • pici olaj

A padlizsánokat meghámozzuk, végeit levágjuk, húsát felkockázzuk, majd erősen besózzuk, és félretesszük 30 percre - keserű levét így kidobja.

A paradicsomokat is meghámozzuk: az aljukon kereszt alakú bemetszést ejtünk, majd forró, de nem lobogó vízbe merítjük 1 percre. Utána a héja könnyedén lehúzható. Felkockázzuk őket is.

A hagymát finomra vágjuk, pici olajon üvegesre fonnyasztjuk. Rátesszük a sótól leöblített padlizsánkockákat, néhány perc kevergetés után pedig a paradicsomot is. Meg-megkeverve zsírjára sütjük a zöldségeket, ennyi idő alatt meg is puhul minden!

Sózzuk, borsozzuk, s egyszerűen villával szétnyomkodjuk. Nem cél a tökéletes krém-állag, hagyjuk nyugodtan rusztikusra!

Friss péksüteménnyel, pirítóssal, sok zöldséggel langyosan és hidegen is kitűnő!


Bekerülési költség: 260-300 Ft (zöldségfüggő)
Elkészítési idő: kb. 50-55 perc (a 30 perces pihentetéssel együtt)

8 megjegyzés:

  1. Szia! Régen írtam már. Ide is, meg még egy hosszú-hosszú beszámolóval is tartozom, de lelkileg nem vagyok rá kész. Szóval, én is padlizsánkérmet csináltam hétvégén. Így is szoktam, ahogy most leírtad, de szoktam paradicsom nélkül is, csak úgy natúr, esetleg fokhagyam kerül bele még. IMÁDOM, így nagybetűkkel. Az jutott eszembe télire is kellene spájzolni belőle, és azon gondolkodtam vajon ki segíthetne, hogy hogyan tegyem el tartósítószer nélkül. Erre jövök az oldaladra és padlizsánkrémmel vársz. Na ez biztos nem véletlen:-))).
    Te, hogyan tartósítanád?
    Szép napot!

    VálaszTörlés
  2. Igen Pizsi, rég nem írtál! Pedig ígérted! Végy egy nagy levegőt és írd ki magadból!

    Látod, a padlizsánkrém lesz az isteni jel :-) Hogy tartósítanám? Tűzforrón üvegbe, tetejére parányi tartósítószer és 5 percre fejjel lefelé fordítva, utána szárazdunsztban kihűteni. Biztos eláll.

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm. Kipróbálom.
    És ígérem veszek egy jó nagy levegőt és megy a levelem, csak győzd olvasni.
    Én pedig várom a holnap reggelt, hogy egy újabb jó kis receptet tehessek a tarsolyomba. További szép napot!

    VálaszTörlés
  4. Viki!
    Nekem tetszik így "magyaroschan" is:DDDD
    Küldhetsz vacsira!!!

    VálaszTörlés
  5. Pizsi, várom!! Egyébként meg most jut eszembe, hogy a lesütött, meghámozott padlizsán igen jól tűri a mélyhűtést! Ha padlizsánkrémre vágysz, egyszerűen csak kiolvasztod és beízesíted!

    Trin, na de hol a pihenés???

    VálaszTörlés
  6. Viki, nagyon jóóóóó és a név is tetszik :-D Olyan, igazi magyaroSch :-D furfangoSch :-D

    Pizsi - mikor kész van és kihűlt, fagyasztható dobozkákba adagolod és lefagyasztod. Este kiveszed, reggelire vagy ebédre már ehető is. Én francia lecsót (hagyma, padlizs, paprika, paradics, cukkini, tök) szoktam így "befőzni".

    VálaszTörlés
  7. Megcsináltam, kicsit a saját fejem után módosítva, nagyon finom. Eddig mindig a hagyományos, sült padlizsános változatot csináltam, most bővül a paletta. Reggelre meg is írom róla a beszámolót.

    Pizsi! A legjobb tényleg a megsütött padlizsánok fagyasztása, és abból a "friss" krém télen. Ha nem győzöd fagyasztóval, forrón üvegeld be, mint egy lekvárt, esetleg tölts a tetejére egy evőkanál olajat. Mivel ebben nincs cukor, ami segítene tartósítani, Még üvegestül is hőkezelheted. Vagy nagy fazékban kigőzölve, mint Nagyi a befőttet. Vagy villanysütőben tepsibe állítva, 90 fokon 2-3 órát izzasztod, a már lezárt üvegeket.

    VálaszTörlés
  8. Pizsi, itt vannak a jobbnál jobb ötletek! S a levéllel még adós vagy!


    Garffyka, ugye milyen ravasz? :-))

    Jókaja, örülök, ha új dimenziót nyitottam a padlizsánkrém témakörben!
    Vettem csokis kávészemet :-))

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.