2009. július 30., csütörtök

Sozopol live!

Megérkeztünk Sozopolba! Zuram szerint időugrást hajtottunk végre - repültünk :-) Szemben a hajdani 24 órás vonatozással :-) Reggel (reggel?) hajnalban! 2-kor keltünk, vonattal fel Ferihegyre, s mire feleszméltünk, megkezdtük az ereszkedést Burgasz irányába!

Szuper repülőút volt, életünkben először repültünk! Tegnap este már kicsit nyugtalankodtam is miatta - ismeretlentől való félelem - ijedtemben be is vettem egy B6 vitamint... Az élmény várakozáson felüli volt! Felhők felett, 11.000 m magasságban, -54 fokban szeltük a levegőt, akadálytalanul, alig érzékelve a hihetetlen sebességet! Felülről nézegettük a Bihari hegyeket, a folyókat, a habos felhőket!

Most a teraszon ülünk, előttünk-mögöttünk a tenger, néha elhúz felettünk 1-1 sirály, és a víz felől igen kellemes szellő fújdogál! Épp most jött ki a másik teraszra a szomszéd, aki eddig ahhoz szokott, hogy senki nincs mellette, épp ezért a jelmeze Ádám kosztüm volt, és rettentő megdöbbenés ült ki az arcára, amikor felfedezett minket itt üldögélni :-DD Illedelmesen köszöntünk nemzetközi nyelven, kezünkben egy üveg sörrel :-)))

Szállásadó bácsink a reptéren várt minket, háztól-házig fuvarozott. Szakadtunk a röhögéstől: pont úgy vezette a kocsiját, mint Luois de Funes a csendőrös filmekben a Dromedár névre hallgató csendőrjárművet :-) Már csak szinkronizálni kellett volna, és teljes lett volna az összhatás :-)

Természetesen délután leruccantunk a tengerpartra, nézelődtünk a napernyőnk árnyékában, fürödtünk, úsztunk, megint nézelődtünk. A nap kérem fog! Napernyő alatt és 30 faktoros napkrém védelmében is! Még utóbb színem is lesz :-)

Többen érdeklődtek a helyi gasztro iránt! Mai ebédünk (inkább kései reggelink) és vacsoránk így alakult:

Miután megérkeztünk, szállásfoglalás, pénzváltás után farkaséhesen támadtuk meg a Zakuszválnya (reggeliző) nevezetű helyi pékséget, ami méltán híres-nevezetes, még az útikönyv is felhívja rá a figyelmet! 1-1 termetes, Sozopolka nevű péksüteménnyel (kelt tészta, benne paradicsomos-fűszeres csirkehús, tetején sajt) menekültünk meg az éhhaláltól, hozzá az utcákon sorakozó joghurt-hűtőből vett bolgár joghurt - állati finom! Hígabb, mint a mi joghurtjaink, szívószálat adnak hozzá, hogy meg tudjuk inni.

Lássuk a vacsorát! Röviddel kezdtük. Egy feles rakija (helyi szőlőpálinka) és egy feles masztika (a bolgár ouzo). Érkezett egy rettentő adag sopszka saláta friss zöldségekkel és rengeteg fetasajttal. Azt követően két adag kebabcse (grillen sült fasírtrudacskák) és sült krumpli hozzá. Az egészet 1-1 üveg helyi, igen finom Kamenica sörrel öblítettük le! S ez még csak az első nap volt :-)

1. Szia Viki!!

Örülök hogy ilyen szuper volt az utatok, és ezek szerint kár volt idegeskedned, szerencsére. Csak úgy sugároznak a soraid, öröm volt olvasni. Azért a szomszéd bamba képét szívesen megnéztem volna.(nevetés) A kajákat olvasva pedig nagyokat nyelek most itt. További csodás napokat kívánok nektek!!!!

2. Juj de jó Nektek!Biztos tanulsz egy-két receptet! Legalábbis ellesed!:-)
    Jó nyaralást!

3. Sok ilyen napot még!!! Nyaralj!!!! ne törödj semmivel! :)

4. Én is ott szeretnék lenni-kínzol, Viki:))))

Érezzétek magatokat nagyon jól!!!!!

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.