2009. március 23., hétfő

Túróval rakott zöldbab - inverz

Mélyhűtő átrendezés volt, és rábukkantam benne egy elfeledett, megkezdett zacskó zöldbabra. Rakott zöldbab - gondoltam lelkesen - hús nélkül, máshogy!

Nagyon máshogy lett. Mert a zöldbab mennyiségét nem néztem meg pontosan, csak szemem sarkából láttam, hogy van. Így aztán, mikor főzni kezdtem, akkor szembesültem vele, hogy kb. két maréknyi az egész...

Gyors döntés: inverz rakott bab lesz, alul-felül a töltelék, középen a zöldbab. Még jó, hogy nem a darált húsos verzióra szavaztam :-))

Túróval rakott zöldbab

Hozzávalók:

  • kb. 20 dkg zöldbab
  • 25 dkg túró
  • 2 dl tejföl
  • 1 egész tojás
  • 10 dkg sonka
  • só, bors, provance-i fűszerkeverék
  • tetejére 5 dkg reszelt sajt

A zöldbabot sós vízben roppanósra főzzük, majd leszűrjük és kicsit hűlni hagyjuk.

A túrót kikeverjük 1 dl tejföllel, az egész tojással, fűszerekkel ízesítjük.

A sonkát csíkokra vágjuk, és zsiradék nélkül serpenyőben ropogósra pirítjuk. Ha picit hűlt, a túrókrémhez keverjük.

Egy tűzálló tálba simítjuk a sonkás túró felét, ráhalmozzuk a zöldbabot és befedjük a maradék "töltelékkel". A másik 1 dl tejfölből kis pamacsokat teszünk a tetejére, s meghintjük reszelt sajttal. Forró sütőben a sajt pirulásáig sütjük.

Hidegen-melegen egyaránt nagyon finom, könnyű kis kaja!




3 megjegyzés:

  1. Ebből Zsófinak kérünk szépen..az ő kedvence!Az meg, hogy inverz-kifejezetten jót tesz neki:)

    VálaszTörlés
  2. Szia!

    Nálunk is nagy kedvenc.Az ilyen típusú inverz ételek nálunk is elő szoktak fordulni,főleg ha fagyasztott húsról van szó amiről lejött a címke vagy amit csak úgy bevágtam azzal a felkiáltással,hogy úgy is emlékszem mi az .Nem szoktam emlékezni:-D

    VálaszTörlés
  3. Trinity, csináld meg a nagylánynak, ha hazajön :-) Csípni fogja, biztos!

    Belly, így én is szoktam járni, bár nekünk picike fagyasztónk van :-) Valahogy tömb alakban olyan nehezen felismerhetőek a tárgyak :-))

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.