2009. január 4., vasárnap

Csirkepörkölt - túrós tésztával

Vasárnapi ebédeinket egyáltalán nem jellemzi a pörkölt. Fene tudja, miért :-) Zuram és én is úgy nőttünk fel, hogy vasárnap kötelezően húsleves volt és pörkölt a menü, ezért pl. húslevest évente csak néhány alkalommal főzök. Szerintem túltelítődtünk :-)




Pörköltet fura tudathasadásos módon, a magyar lakosság 95%-val ellentétesen leginkább nyáron főzök... Nyáron, amikor mindenki könnyű ételek után sóvárog a hőségben, sokan beérik egész nap gyümölccsel vagy hideg levessel, mi a tikkasztó nyárban pörköltet eszünk, puha fehér kenyérrel tunkoljuk... Ugye milyen bizarr?


Megvan rá a magyarázat, nyáron a nyári rezidencián lakunk - egy kis faház a folyó mellett - s ott egy bogrács a kredencem tetején, ami szemérmetlenül kacsingat rám, hogy tegyem csak a szabad tűz fölé, és rittyentsek benne valami nagyon nehéz, nagyon magyaros, megterhelő étket :-)


Ma elkövettem azt a szentségtörést, hogy csirkepörköltet főztem - köretként túrós tésztával. Valamelyik nyáron olvastam a "szabadtűzön" irányvonalú szakácskönyvemben, rabul ejtett és egyszerűen imádjuk a kombinációt!


Csirkepörköltet és túrós tésztát mindenki tud főzni. Nem is írom le. Aki nem tud, szóljon ;-) De a kettő együtt... Ahogy a paprikás lé összesimul selymesen a túrós tésztával, a buggyanó tejföllel, s hozzá az omlósra puhult, szaftos csirkehús... Mellé drága papám fantasztikus savanyú uborkája, aminek párja nincs! Legyen annyi elég, hogy majd' 10 év házasság után Zuram ilyenkor újra és újra megkéri a kezemet :-))






7 megjegyzés:

  1. Vikim, én ugyan a kezed nem kérem meg, de egy adag pörköltet mellévaló túrós csuszával kérek szépen, fénypostával, mostmostmost! :-)

    VálaszTörlés
  2. Nyisd az ablakot, küld.fény.post :-))

    VálaszTörlés
  3. Szánom-bánom: én is nagyon szeretem ezt a kombinációt:))))De jöhet uborkasalátával is....
    És feltétlenül ki kell próbálni egyszer a harcsapaprikást túróscsuszával!!!!Egyáltalán nem bonyolult és az is nagyon finom.
    Poén: nem is szeretem a magyaros konyhát:O Vagy mégis?
    Lilian

    VálaszTörlés
  4. Egyettértek Garffykával azzal a megjegyzéssel, hogy ha itt lenne is késő lenne.
    Én ismerlek és tudom, hogy bátran bánsz az ízekkel a konyhád igazi ízkavalkád aki megkostólja az a rabja lehet.
    Zsike

    VálaszTörlés
  5. Kb 30-éve csinálom ezt a brutálisan finom ételt.
    Mindenkinek ajánlom,elrontani szinte lehetettlen.
    Sajnos régi-új párom hallani sem akar róla mert szerinte ilyen nincs.Aki már kostolta kérem írjon egy pár buzditó szót róla
    Köszönöm Ottó

    VálaszTörlés
  6. Imádjuk a csirkepörit túróscsuszával,mega káposztástésztát sűlthússal!!!!!!

    VálaszTörlés
  7. Tepsiben egymásra rakva, alig lével, mint a rakott krumplit!!! Tejföllel, baconnal a tetején!! Sütőben 200 fokon isteni!! Rég óta siker a családban.

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.